Yrityksen kannattaa panostaa nettisivuihin

Yrityksen menestymiseen netissä vaikuttavat monet seikat. Yksi tärkeimmistä on kuitenkin ehdottomasti niiden ulosanti eli lyhyesti nettisivujen ulkoasu ja käyttömukavuus. Moderni verkkosivu on yksinkertainen ja kevyt ilman ylimääräisiä hössötyksiä. Asiakas luo mielikuvansa yrityksestä ensimmäisten sekuntien aikana kirjautuessaan yrityksen verkkosivuille. Nuo ensimmäiset sekunnit ovat siis kriittistä aikaa, jonka aikana asiakas pitäisi saada vakuutettua jäämään tutkimaan sivuja tarkemmin. Näiden sekuntien aikana kuluttaja voi myös päättää klikata itsensä pois sivuilta ja etsiä vastaavaa palvelua tarjoavan toisen yrityksen. Nettisivun päätarkoituksen pitäisi tulla ilmi jo heti ulkoasusta ja tunnelmasta. Tätä voi korostaa yritystä kuvaavia värejä ja sen toimintaa esittäviä valokuvia käyttämällä. Kun miettii vaikka casino bonuksia mainostavia nettikasinoita, ovat niiden sivut yleensä siistejä ja helposti navigoitavia, joskin eläväisiä.

Miten luodaan luotettava ja ammattimainen kuva nettisivuilla?

Nettisivumaailman trendit ovat vaihdelleet ja kehittyneet suuresti sitten netin alkuaikojen, mikä johtuu suuresti esimerkiksi lisääntyneistä käyttömahdollisuuksista. Aluksi sivut olivat pitkälti teksti- ja merkkipainotteisia, mutta sen jälkeen kuvat ovat tulleet nettimaailmaan jäädäkseen, ja niitä hyödynnetään nykyään erittäin monipuolisesti. Kuvien käytön alkuaikoina esimerkiksi raskaat ja pitkään latautuvat taustapaperit kasvattivat suosiotaan nettisivujen taustakuvana, ja kätevimmät kustomoivat nettisivunsa kursoria ja taustasadetta sekä fontteja ja raskaita painikkeita myöten. Tällaiset kannattaa kuitenkin unohtaa. Nykyään suositaan helposti ja nopeasti latautuvia sivuja, ja tätä edesauttaa huomattavasti se, ettei sivuilla käytetä mitään ylimääräisiä, latautumista hidastavia elementtejä. Yksinkertaisilla sivuilla pääasiassa ovat teksti, värimaailma ja kuvat ilman ylimääräisiä tilpehöörejä. Myös tekstiä kannattaa laittaa sivuille rajallisesti, sillä kukaan ei jaksa lukea metrikaupalla pientä pränttiä.

Sen sijaan kannattaa panostaa näyttäviin kuviin ja yksinkertaiseen, nopeasti luettavissa olevaan ja selkeään tekstiin, josta asianlaita käy nopeasti ilmi yhdellä vilkaisulla. Ammattimaisiin kuviin panostaminen kannattaa, sillä ihminen on visuaalinen olento. Jos ei itse osaa, voi kääntyä esimerkiksi ammattikuvaajan puoleen. Rahallinen satsaus saattaa kuulostaa suurelta, mutta maksaa todellisuudessa itsensä monin verroin takaisin. Selkeät kuvat antavat yrityksestä luotettavan ja ammattimaisen kuvan, mikä herättää asiakkaiden kiinnostuksen ja houkuttelee tutustumaan tarkemmin yritykseen ja sen tarjoamiin palveluihin.